Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
ul. Siedmiogrodzka 20
01-232 Warszawa
tel. 22 534-43-30
NIP 525-22-56-724
KRS 0000145910
tramwaje.warszawskie@tw.waw.pl
tw@tw.waw.pl

Aktualności

Jest przetarg na budowę!

Wkrótce budowa nowej trasy tramwajowej. Ogłosiliśmy przetarg na prace budowlane. Zapowiada się szybka podróż z nowych osiedli na Woli do centrum.

Tramwaj pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy.

Jaka będzie nowa trasa na Kasprzaka?

Na 2,3 km odcinku między Wolską, a Skierniewicką zbudujemy nowe tory. Istniejące tory o długości ok. 1,2 km Wolskiej iKasprzaka zostaną zmodernizowane. <br> <br> Pasażerowie będę mogli korzystać z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona.

Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Czas przejazdu po nowo wybudowanym odcinku trasy nie przekroczy 15 minut. W przyszłości trasa wzdłuż Kasprzaka będzie się mogła łączyć z dwoma innymi w kierunku stacji Warszawa Zachodnia.

Jak długo potrwa budowa?

Budowa nowej trasy tramwajowej zostanie zakończona w 2023 roku. Wykonawca na zrealizowanie robót budowlanych będzie miał 20 miesięcy. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe między od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda na to pozwoli będzie miał możliwość realizacji robót również w tym okresie.

Szacunkowy koszt całej inwestycji wyniesie blisko 196 mln zł netto. Częścią inwestycji jest też przebudowa infrastruktury Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.

Największe inwestycje tramwajowe w Polsce

BRealizujemy największy w Polsce program inwestycji tramwajowych od ponad pół wieku. Pracujemy m.in. nad trasą do Wilanowa i do Winnicy, gdzie już zamontowaliśmy pierwsze szyny. Przygotowujemy budowę nowej zajezdni na Annopolu. Warszawa zyska także nawet 213 nowych tramwajów, na które podpisaliśmy umowę w czerwcu 2019.

informacje o inwestycji

2,3 km

nowe
tory

1,2 km

tory
modernizowane

6

nowe
perony

4

modernizowane
perony

nowe tory: 2,3 kmtory modernizowane: 1,2 kmnowe perony: 6modernizowane perony: 4szacunkowa wartość zamówienia: blisko 196 mln zł nettoczas robót budowlanych: 20 miesięcy ........................................................ .........................

196 mln zł

szacunkowa wartość
zamówienia

20 miesięcy

czas robót
budowlanych