Aktualności
Zmiany na skrzyżowaniu Wolskiej, Elekcyjnej i Ordona
Z początkiem października budowniczowie trasy tramwajowej na Kasprzaka zaczną układać nowe tory na środku skrzyżowania ulic Wolskiej, Elekcyjnej i Ordona. Kierowcy nie przetną Wolskiej, jadąc prosto Ordona lub Elekcyjną. Linia autobusowa 184 zostanie skierowana na trasę objazdową.
Tramwajarze przystępują do kolejego etapu prac – budowy docelowego układu torów na skrzyżowaniu ulic Wolskiej, Elekcyjnej i Ordona. To jedne z ostatnich robót, jakie pozostały do wykonania przy budowie tramwaju na Kasprzaka. Zakończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, zgodnie umową planowane jest na pierwszy kwartał 2024 roku. Ale wykonawca – firma budowlana Strabag – poinformował, że dokłada wszelkich starań żeby budowa skończyła się w tym roku.
Zmiany na skrzyżowaniu
Tramwajarze zajmą teren pomiędzy jezdniami ulicy Wolskiej, a także na środek skrzyżowania z ulicami Elekcyjną i Ordona. To uniemożliwi przejazd w niektórych kierunkach. Zmiany zostaną wprowadzone w niedzielę, 1 października i będą obowiązywały do początku listopada. Kierowcy jadący Wolską w stronę Bemowa będą mieli do dyspozycji dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w prawo w ulicę Elekcyjną. Skrajny lewy pas zostanie wygrodzony. W przeciwnym kierunku wyznaczone będą dwa pasy – do jazdy prosto oraz prosto i w prawo. Na tej jezdni będzie obowiązywał zakaz skrętu w lewo.
Z ulicy Elekcyjnej podróżujący pojadą wyłącznie w prawo. Drugi pas zostanie wygrodzony. Natomiast z ulicy Ordona – także z jednego pasa – będzie można skręcić w prawo lub w lewo. Skręcający w tym miejscu w lewo przez chwilę pojadą jezdnią „pod prąd”, aby wykonaną w sierpniu przewiązką przejechać na jezdnię w kierunku Bemowa.
Przejścia dla pieszych i przystanki
Zamknięte zostanie przejście dla pieszych przez Wolską od strony alei Prymasa Tysiąclecia. W zamian piesi skorzystają z tymczasowej zebry po drugiej stronie skrzyżowania. Będzie można przejść także przez ulicę Elekcyjną i Ordona.
Autobusy linii 184 w kierunku Szczęśliwic będą kursowały ulicą Górczewską i aleją Prymasa Tysiąclecia, a w kierunku Metra Młociny aleją Prymasa Tysiąclecia i Wolską. Nieczynne będą przystanki Elekcyjna 05 i Monte Cassino 01.
informacje o inwestycji
2,3 km
nowych
torów
1,2 km
zmodernizowanych
torów
6
nowych
peronów
4
zmodernizowane
perony
196 mln zł
szacunkowa wartość zamówienia
20 miesięcy
czas robót
budowlanych