Z góry wiadomo, tu niedługo pojedzie tramwaj
Największych prac do wykonania zostało nam już niewiele. To zakończenie robót przy przystanku na Redutowej i na skrzyżowaniu z Ordona.
Największych prac do wykonania zostało nam już niewiele. To zakończenie robót przy przystanku na Redutowej i na skrzyżowaniu z Ordona.
Ano słychać całkiem wiele, bo z każdym dniem przybywa torów, mamy już gotowe ściany oporowe przystanku przy Redutowej. Tu już niedługo będzie jeździł tramwaj. Zakończenie prac i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie planujemy na pierwszy kwartał 2024 roku. Ale wykonawca – Strabag Polska – mówi, że dokłada wszelkich starań żeby budowa skończyła się w tym roku. I rzeczywiście – tempo prac jest bardzo dobre.
Z początkiem października budowniczowie trasy tramwajowej na Kasprzaka zaczną układać nowe tory na środku skrzyżowania ulic Wolskiej, Elekcyjnej i Ordona. Kierowcy nie przetną Wolskiej, jadąc prosto Ordona lub Elekcyjną. Linia autobusowa 184 zostanie skierowana na trasę objazdową.
W wakacje łączyliśmy na rondzie Tybetu nowe odcinki torów trasy na Kasprzaka. W poniedziałek skrzyżowanie znów będzie przejezdne dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Prace na Woli skończą też kolejarze: w niedzielę otworzą zamkniętą na wakacje nawę tunelu przy Dworcu Zachodnim. Kierowcy wygodniej skręcą w lewo z Alei Jerozolimskich w Prymasa Tysiąclecia.
Budowniczowie tramwaju na Kasprzaka przenoszą obecnie torowisko z północnej strony ulicy Wolskiej na pas dzielący jezdnie. Aby przeprowadzić prace na skrzyżowaniu tej ostatniej z Elekcyjną, od niedzieli, 20 sierpnia, wprowadzą tu zmiany organizacji ruchu.
Już niedługo po nowych torach na Kasprzaka pojadą tramwaje. Od dziś pracujemy nad podłączeniem nowo zbudowanych torów na Wolskiej. Pracujemy nad nowym przystankiem, rozjazdami w kierunku Kasprzaka i murem oporowym. Nowa trasa tramwajowa jest już zbudowana w 75 procentach.
Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. M. Kasprzaka wkracza w kolejny etap. Od soboty, 5 sierpnia, rozpoczynamy przyłączanie nowej trasy do już istniejącego torowiska wzdłuż ul. Wolskiej.
Ukończono już blisko 70% torowiska.
Obecnie na rondzie Tybetu powstaje połączenie torów biegnących ulicą Kasprzaka. W styczniu tramwaje wróciły na odcinek między ul. Karolkową a Skierniewicką. Nowe szyny są też na Wolskiej między Ordona i Redutową.
Łącznie powstaje 2,3 km nowych torów, a modernizowanych jest 1,2 km.
Jeszcze w tym roku zakończy się budowa linii tramwajowej na Kasprzaka. Większość torów na nowej trasie jest już gotowa. Wykorzystujemy wakacje do prac na skrzyżowaniu z aleją Prymasa Tysiąclecia. W tym czasie na rondzie Tybetu łączone będą już ułożone odcinki torowiska. Początek zmian w ruchu w sobotę, 8 lipca, około godziny 22:00.
Jeszcze kilka miesięcy i będziesz tu jeździć tramwajem! Tramwaj w kilka chwil dowiezie Cię do dwóch stacji metra i do centrum.
Co słychać na budowie pod koniec maja?
Wraz z postępem prac i budową kolejnych odcinków na trasie tramwaju na Kasprzaka zmienia się organizacja ruchu. W piątek, 12 maja, zamykamy jezdnię ul. Wolskiej w stronę centrum. Z kolei w środę, 17 maja, otworzymy Wolską, ale z ruchu wyłączymy jezdnię ulicy Kasprzaka prowadzącą w stronę Bemowa. W obu etapach prac autobusy będą kursować zmienionymi trasami.