Aktualności
- Jak postępują prace na budowie Tramwaju na Kasprzaka?
- Pracujemy na rondzie Tybetu i ulicy Ordona
- Jeszcze kilka miesięcy i będziesz tu jeździć tramwajem!
- Montujemy szyny na pochylni przy Redutowej
- Zmiany w organizacji ruchu (maj)
- Co słychać na budowie? (luty)
- Pogoda nie przeszkadza
- Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu
- Co słychać na budowie? (styczeń)
- Tramwaj wraca na Kasprzaka
- Nowe wizualizacje
- Zima nie jest nam straszna
- Otwieramy Skierniewicką
- Tory się zielenią – rozchodnik na Kasprzaka
- Ulica Wolska zamknięta w kierunku centrum
- Kolejny etap prac torowych na Kasprzaka
- Pierwsze szyny na Kasprzaka
- Budowa rozpoczęta!
- Słońce na budowie tramwaju na Kasprzaka
- Start budowy w marcu
- Umowa na budowę podpisana
- Jest pozwolenie na budowę
- Otworzyliśmy przetarg na Kasprzaka
- Jest przetarg na budowę!
- Pierwsza umowa podpisana!
- Jak postępują prace na budowie Tramwaju na Kasprzaka?
- Pracujemy na rondzie Tybetu i ulicy Ordona
- Jeszcze kilka miesięcy i będziesz tu jeździć tramwajem!
- Montujemy szyny na pochylni przy Redutowej
- Zmiany w organizacji ruchu (maj)
- Co słychać na budowie? (luty)
- Pogoda nie przeszkadza
- Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu
- Co słychać na budowie? (styczeń)
- Tramwaj wraca na Kasprzaka
- Nowe wizualizacje
- Zima nie jest nam straszna
- Otwieramy Skierniewicką
- Tory się zielenią – rozchodnik na Kasprzaka
- Ulica Wolska zamknięta w kierunku centrum
- Kolejny etap prac torowych na Kasprzaka
- Pierwsze szyny na Kasprzaka
- Budowa rozpoczęta!
- Słońce na budowie tramwaju na Kasprzaka
- Start budowy w marcu
- Umowa na budowę podpisana
- Jest pozwolenie na budowę
- Otworzyliśmy przetarg na Kasprzaka
- Jest przetarg na budowę!
- Pierwsza umowa podpisana!
Ulica Wolska zamknięta w kierunku centrum
W sobotę, 1 października, wprowadzony zostanie kolejny etap organizacji ruchu związanej z budową tramwaju na Kasprzaka. Zmiany będą obowiązywały na odcinku od ul. Sowińskiego do Bema. Zamknięta zostanie jezdnia ul. Wolskiej w kierunku centrum, zmieni się także liczba pasów na pozostałych ulicach w obszarze nowego placu budowy.
W tym etapie prowadzone będą dalsze prace konstrukcyjne przy przejściu podziemnym w rejonie skrzyżowania z ul. Redutową oraz przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i teletechnicznej. Dalej w rejonie ul. Wolskiej tramwajarze będą budowali nowy wiadukt, wstawiali mury oporowe i wykonywali konstrukcję torowiska. W rejonie parku kontynuowana będzie przebudowa sieci gazowej i budowa chodników. Jednocześnie w pasie rozdziału ul. Kasprzaka wykonywane będzie nowe torowisko.
Rejon ul. Redutowej
W sobotę, 1 października, o godz. 20.00 tramwajarze zamkną pas dzielący jezdnie ul. Wolskiej oraz jej dwa pasy ruchu w stronę centrum, na odcinku od ul. Goleszowskiej do ul. Ordona. Na wysokości ul. Redutowej kierowcy jadący w kierunku Śródmieścia będą mogli poruszać się dwoma pasami południowej jezdni ul. Wolskiej, a następnie prosto ul. Kasprzaka. Tak jak obecnie, w kierunku Bemowa ruch będzie poprowadzony najpierw dwoma (ul. Kasprzaka), a następnie trzema pasami (po połączeniu z Wolską). Z ul. Redutowej dostępne będą po jednym pasie do skrętu w lewo lub w prawo w ul. Kasprzaka. Jeden z pasów do skrętu z Redutowej w Kasprzaka w stronę centrum zostanie zamknięty. Przez ul. Wolską zostanie wyznaczone tymczasowe przejście dla pieszych na wysokości ul. Redutowej.
Rejon ul. Ordona i Elekcyjnej
W ul. Ordona pomiędzy Wolską a Kasprzaka zostaną wprowadzone dwa pasy ruchu w każdym kierunku: do skrętu w lewo oraz do jazdy prosto i w prawo. Wytyczony zostanie pas do skrętu w lewo z ul. Kasprzaka w ul. Ordona w kierunku ul. Wolskiej oraz z ul. Wolskiej w ul. Elekcyjną.
ul. Kasprzaka
Pomiędzy ul. Ordona i Bema wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie oraz lewe pasy obu jezdni ul. Kasprzaka. Na rondzie Tybetu kierowcy z ul. Kasprzaka będą mogli skręcić w lewo lub w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia lub pojechać prosto z obu kierunków. Za rondem dostępne będą po dwa pasy ul. Kasprzaka. Jadący od strony centrum będą mogli skręcić w ul. Bema w obu kierunkach – lewo lub prawo z osobnych pasów. Na tej jezdni liczba pasów zostanie zmniejszona z czterech do trzech. Trzeci pas będzie służył do jazdy prosto w stronę al. Prymasa Tysiąclecia. Poruszający się od strony Bemowa będą mieli możliwość skręcić w Bema wyłącznie w prawo.
Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca 2022 roku.
Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w stolicy.
informacje o inwestycji
2,3 km
nowych
torów
1,2 km
zmodernizowanych
torów
6
nowych
peronów
4
zmodernizowane
perony
196 mln zł
szacunkowa wartość zamówienia
20 miesięcy
czas robót
budowlanych