Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
ul. Siedmiogrodzka 20
01-232 Warszawa
tel. 22 534-43-30
NIP 525-22-56-724
KRS 0000145910
tramwaje.warszawskie@tw.waw.pl
tw@tw.waw.pl

Aktualności

Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu

Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu

Kolejny etap budowy tramwaju na Kasprzaka zakończony. Od soboty, 28 stycznia, kierowcy pojadą już nową jezdnią ulicy Wolskiej w kierunku centrum.

Tramwajarze rozpoczną wprowadzanie zmian w sobotę, 28 stycznia, od godz. 16:00 od ul. Kasprzaka. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Płocką i Krzyżanowskiego do ul. Bema, nadal zajęte będą lewe pasy obu jezdni (wzdłuż torowiska). Dla pieszych i rowerzystów udostępniona będzie zebra przez ul. Skierniewicką, wyposażona w sygnalizację świetlną. Dla kierowców na skrzyżowaniu z Płocką także uruchomione zostaną sygnalizatory drogowe.

Zmiany na Kasprzaka

Na nitce w stronę Bemowa – pomiędzy ul. Skierniewicką a Płocką – dostępne będą cztery pasy ruchu: dwa do jazdy prosto i po jednym do skrętów w prawo lub w lewo. Pojazdy transportu publicznego, MTON i TAXI będą uprawnione do jazdy prosto także z prawoskrętu. Za Płocką, cały czas w tym samym kierunku, ruch prowadzony będzie dwoma pasami: prawy przeznaczony będzie dla autobusów, MTON i TAXI, lewy pozostanie ogólnodostępny. Na skrzyżowaniu z Bema jezdnia rozszerzy się do trzech pasów: prawo- i lewoskrętu oraz do pasa jazdy prosto. Także i tutaj pojazdy transportu publicznego, MTON i TAXI będą uprawnione do jazdy prosto także z prawego pasa.

 

Na jezdni Kasprzaka w stronę centrum, pomiędzy Bema a Krzyżanowskiego, przestanie obowiązywać buspas. Na samym skrzyżowaniu z Krzyżanowskiego kierowcy będą mogli skorzystać z pasów: do skrętu w lewo, jazdy prosto oraz jazdy prosto i w prawo. Zmiany na ul. Kasprzaka obowiązywać będą ok. miesiąca.

Prace na Wolskiej

Także w sobotę, 28 stycznia, ale o godz. 18.00 wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na ul. Wolskiej pomiędzy Elekcyjną i Ordona a Sowińskiego. Będą się one wiązać z kontynuacją przebudowy przejścia podziemnego, budową kładki i wiaduktu nad torowiskiem w pasie rozdziału oraz robotami przy sieci wodno-kanalizacyjnej na północnej jezdni ul. Wolskiej. W związku z pracami, jezdnia ulicy Wolskiej w stronę Bemowa zostanie zamknięta na wysokości ul. Redutowej.

Wolska w stronę Bemowa

Dla kierowców poruszających się ul. Wolską w stronę Bemowa od skrzyżowania z Elekcyjną dostępne będą dwa pasy, zwężające się do jednego na wysokości cerkwi. Na skrzyżowaniu z Redutową będzie można z niego skręcić w prawo lub jechać prosto. Ci, którzy pojadą prosto – w stronę Bemowa – poruszać się będą jednym pasem jezdni środkowej („pod prąd”). Na jezdnię północną wrócą przewiązką urządzoną przed skrzyżowaniem z ul. Sowińskiego. Kierowcy nie będą też mieli możliwości wyjechania z Redutowej w prawo. Zalecany objazd do ul. Połczyńskiej poprowadzi ul. Górczewską i Powstańców Śląskich.

Wolska w stronę centrum

Na jezdni Wolskiej w stronę centrum, od skrzyżowania z Sowińskiego, będą dwa pasy ruchu, w tym jeden – prawy – przeznaczony dla autobusów, pojazdów MTON i taksówek. Poruszający się tą jezdnią nie będą mieli możliwości skrętu w lewo w ul. Redutową. Do Redutowej dojazd będzie możliwy ul. Kasprzaka, Ordona i Wolską, a do Jana Kazimierza i Sowińskiego ul. Kasprzaka, Ordona i samego Jana Kazimierza.

Natomiast kierowcy poruszający się ul. Redutową odzyskają możliwość skrętu w lewo w ul. Wolską. Będą mogli pojechać dwoma pasami (z miejscowym zwężeniem do jednego) ul. Wolskiej w stronę centrum lub do ul. Kasprzaka.

Taka organizacja ruchu potrwa ok. dwa miesiące – do ostatniego tygodnia marca.

W tym czasie autobusy linii 197 zostaną wycofane z pętli przy Cmentarzu Wolskim – będą kończyły trasę na przystanku Reduta Wolska, u zbiegu ulicy Redutowej i Wolskiej. Dalszą podróż będzie można kontynuować tramwajami linii 11, 13, 26, 27 i 78, które będą kursowały ulicą Wolską bez zmian.

informacje o inwestycji

2,3 km

nowych
torów

1,2 km

zmodernizowanych
torów

6

nowych
peronów

4

zmodernizowane
perony

nowe tory: 2,3 kmtory modernizowane: 1,2 kmnowe perony: 6modernizowane perony: 4szacunkowa wartość zamówienia: blisko 196 mln zł nettoczas robót budowlanych: 20 miesięcy ........................................................ .........................

196 mln zł

szacunkowa wartość
zamówienia

20 miesięcy

czas robót
budowlanych