Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
ul. Siedmiogrodzka 20
01-232 Warszawa
tel. 22 534-43-30
NIP 525-22-56-724
KRS 0000145910
tramwaje.warszawskie@tw.waw.pl
tw@tw.waw.pl

Aktualności

Tramwaj wraca na Kasprzaka

Skończyliśmy pierwszą część budowy trasy na ul. Kasprzaka. Już w najbliższy piątek, 6 stycznia, mieszkańcy miasta pojadą nowymi torami –do ronda ONZ. Na nowo oddanej trasie pasażerów wozić będą tramwaje linii 78.

Ostatnie porządki na nowych torach na Kasprzaka tramwajarze mamy za sobą. W środę, 4 stycznia rano, szlifowaliśmy szyny i przeprowadziliśmy jazdy kontrolne tramwajem pomiarowym, a potem nowoczesnym wagonem Hyundai Rotem.

Powrót linii 78

W piątek, 6 stycznia przywracamy ruch tramwajowy na Prostej, Kasprzaka i Skierniewickiej (między przystankami Rondo ONZ a Metro Płocka). Tramwaje linii 78 zostaną skierowane na nową trasę, przebiegającą w obu kierunkach ulicami: ŻERAŃ FSO – al. Jana Pawła II – Prosta – Kasprzaka – Skierniewicka – Wolska – OS. GÓRCZEWSKA. Tramwaje będą podjeżdżały na przystanki co 8 minut w godzinach szczytu i co 12 minut poza szczytem. Obecna trasa linii 11, czyli ulicą Okopową i Towarową do placu G. Narutowicza, zostaje utrzymana.

Pierwszy odcinek gotowy

Prace przy budowie tramwaju na Kasprzaka ruszyły w marcu 2022 roku. Dziś gotowych jest już ponad pół kilometra nowych torów – miedzy ul. Skierniewicką a Karolkową. Dzięki temu cała trasa – między ul. Wolska a rondem ONZ – będzie w jednolitym standardzie technicznym i z zielonymi torami pokrytymi roślinnością. Najważniejszą częścią zakończonych prac jest nowy węzeł rozjazdowy, który pozwoli tramwajom skręcać także w kierunku ul. Wolskiej. Dotychczas nie było takiej możliwości.

Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut.

Bezpieczne i wygodne przystanki

Nadal będziemy pracować nad budową torów wzdłuż Kasprzaka i węzła u zbiegu ul. Wolskiej, Kasprzaka i Elekcyjnej. Prace prowadzone są na odcinku o długości niemal 3,5 km. Między Wolską a Skierniewicką zostaną wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące na Wolskiej i na Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Wszystkie będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów.

Nie tylko zielone tory

W ramach inwestycji tramwajarze zasadzą aż 94 nowe drzewa. Będą to rodzime gatunki liściaste – klon pospolity, jesion wyniosły, wiąz szypułkowy oraz dąb szypułkowy. Zaplanowano nasadzenie 413 m² traw ozdobnych i bylin, a także 6603 m² krzewów. Nasadzenia krzewów, traw ozdobnych i bylin wyznaczono przy peronach tramwajowych, przy skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Z kolei drzewa zaprojektowano jako uzupełnienie szpalerów wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka i w obrębie inwestycji. Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem. Ta roślina stała się już standardem na torach tramwajowych w Warszawie. Łączna długość zielonych torowisk wyniesie 2,5 km. Betonowe ściany przy przystanku w wykopie u zbiegu Wolskiej i Kasprzaka będą obsadzone pnącymi roślinami. W tym miejscu zwiększy się powierzchnia terenów zielonych i zmniejszy się powierzchnia jezdni – na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.

informacje o inwestycji

2,3 km

nowych
torów

1,2 km

zmodernizowanych
torów

6

nowych
peronów

4

zmodernizowane
perony

nowe tory: 2,3 kmtory modernizowane: 1,2 kmnowe perony: 6modernizowane perony: 4szacunkowa wartość zamówienia: blisko 196 mln zł nettoczas robót budowlanych: 20 miesięcy ........................................................ .........................

196 mln zł

szacunkowa wartość
zamówienia

20 miesięcy

czas robót
budowlanych