Aktualności
- Jak postępują prace na budowie Tramwaju na Kasprzaka?
- Pracujemy na rondzie Tybetu i ulicy Ordona
- Jeszcze kilka miesięcy i będziesz tu jeździć tramwajem!
- Montujemy szyny na pochylni przy Redutowej
- Zmiany w organizacji ruchu (maj)
- Co słychać na budowie? (luty)
- Pogoda nie przeszkadza
- Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu
- Co słychać na budowie? (styczeń)
- Tramwaj wraca na Kasprzaka
- Nowe wizualizacje
- Zima nie jest nam straszna
- Otwieramy Skierniewicką
- Tory się zielenią – rozchodnik na Kasprzaka
- Ulica Wolska zamknięta w kierunku centrum
- Kolejny etap prac torowych na Kasprzaka
- Pierwsze szyny na Kasprzaka
- Budowa rozpoczęta!
- Słońce na budowie tramwaju na Kasprzaka
- Start budowy w marcu
- Umowa na budowę podpisana
- Jest pozwolenie na budowę
- Otworzyliśmy przetarg na Kasprzaka
- Jest przetarg na budowę!
- Pierwsza umowa podpisana!
- Jak postępują prace na budowie Tramwaju na Kasprzaka?
- Pracujemy na rondzie Tybetu i ulicy Ordona
- Jeszcze kilka miesięcy i będziesz tu jeździć tramwajem!
- Montujemy szyny na pochylni przy Redutowej
- Zmiany w organizacji ruchu (maj)
- Co słychać na budowie? (luty)
- Pogoda nie przeszkadza
- Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu
- Co słychać na budowie? (styczeń)
- Tramwaj wraca na Kasprzaka
- Nowe wizualizacje
- Zima nie jest nam straszna
- Otwieramy Skierniewicką
- Tory się zielenią – rozchodnik na Kasprzaka
- Ulica Wolska zamknięta w kierunku centrum
- Kolejny etap prac torowych na Kasprzaka
- Pierwsze szyny na Kasprzaka
- Budowa rozpoczęta!
- Słońce na budowie tramwaju na Kasprzaka
- Start budowy w marcu
- Umowa na budowę podpisana
- Jest pozwolenie na budowę
- Otworzyliśmy przetarg na Kasprzaka
- Jest przetarg na budowę!
- Pierwsza umowa podpisana!
Budowa rozpoczęta!
W sobotę, 5 marca, rozpoczęliśmy budowę nowej trasy tramwajowej. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu polegają na zwężeniu ul. Kasprzaka. Tramwaje linii 10 i 11 mają zmienione trasy.
Zbudujemy ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizujemy ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.
Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku ubiegłego roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył.
Na Prostej bez zmian
W sobotę, 5 marca, ok. godz. 1.00 rozpoczęły się prace w Prostej i Kasprzaka na odcinku od ronda Daszyńskiego do Płockiej. Na Prostej wygrodzony został pas dzielący jezdnie od strony północnej, bez ingerencji w jezdnię.
Węziej od skrzyżowania z ul. Karolkową
Obydwie jezdnie Kasprzaka zostały zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodził pasy przylegające do torowiska. Kierowcy jadący ul. Prostą od strony ronda Daszyńskiego na skrzyżowaniu z Karolkową mają do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu jest jeden ze środkowych pasów, tak aby dopasować przekrój jezdni do jej zwężenia za skrzyżowaniem. Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego, dostępne są trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w Karolkową i do jazdy prosto. Na samej Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmienił. Podobne zmiany zostały wprowadzone na skrzyżowaniu Kasprzaka z ulicami Płocką i Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego wyłączony z ruchu został jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu. Taka organizacja ruchu obowiązuje do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.
Zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym
Kończą się prace przy budowie stacji metra Bemowo, które kolidowały z ruchem tramwajów na ulicy Górczewskiej – tramwaje ponownie dojeżdżają do pętli Osiedle Górczewska. Od soboty 5 marca trasy zmieniły tramwaje linii 10, 11, 26 i 28. Linie 10 i 11 jadą z pominięciem Skierniewickiej i Kasprzaka.
Tramwaje linii 10 jadą ulicami: Puławską, Nowowiejską, al. Niepodległości, al. Jana Pawła II, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich i Górczewską, a linii 11: Grójecką, Towarową, Okopową, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich do pętli NOWE BEMOWO. Tramwaje linii 26 kursuje: Grochowską, Targową, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich, al. W. Reymonta, Wólczyńską i T. Nocznickiego a linii 28: Kijowską, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, S. Starzyńskiego, mostem Gdańskim, Z. Słomińskiego, al. Jana Pawła II, W. Broniewskiego, al. W. Reymonta, Powstańców Śląskich i Górczewską. Podczas prac nie funkcjonują przystanki: Rogalińska 04, Norblin 03 i 04, Rondo Daszyńskiego 07 i 08, Karolkowa 03 i 04, Szpital Wolski 05 i 06 oraz Rondo ONZ 08.
Tramwaje wróciły na przystanki: Bemowo-Ratusz 06, Klemensiewicza 03 i 04 oraz Os. Górczewska 11, 12, 13, 14 i 15.
informacje o inwestycji
2,3 km
nowych
torów
1,2 km
zmodernizowanych
torów
6
nowych
peronów
4
zmodernizowane
perony
196 mln zł
szacunkowa wartość zamówienia
20 miesięcy
czas robót
budowlanych