Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
ul. Siedmiogrodzka 20
01-232 Warszawa
tel. 22 534-43-30
NIP 525-22-56-724
KRS 0000145910
tramwaje.warszawskie@tw.waw.pl
tw@tw.waw.pl

Aktualności

Budowa rozpoczęta!

W sobotę, 5 marca, rozpoczęliśmy budowę nowej trasy tramwajowej. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu polegają na zwężeniu ul. Kasprzaka. Tramwaje linii 10 i 11 mają zmienione trasy.

Zbudujemy ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizujemy ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.

Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku ubiegłego roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył. 

Na Prostej bez zmian

W sobotę, 5 marca, ok. godz. 1.00 rozpoczęły się prace w Prostej i Kasprzaka na odcinku od ronda Daszyńskiego do Płockiej. Na Prostej wygrodzony został pas dzielący jezdnie od strony północnej, bez ingerencji w jezdnię.

Węziej od skrzyżowania z ul. Karolkową

Obydwie jezdnie Kasprzaka zostały zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodził pasy przylegające do torowiska. Kierowcy jadący ul. Prostą od strony ronda Daszyńskiego na skrzyżowaniu z Karolkową mają do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu jest jeden ze środkowych pasów, tak aby dopasować przekrój jezdni do jej zwężenia za skrzyżowaniem. Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego, dostępne są trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w Karolkową i do jazdy prosto. Na samej  Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmienił. Podobne zmiany zostały wprowadzone na skrzyżowaniu Kasprzaka z ulicami Płocką i Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego wyłączony z ruchu został jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu. Taka organizacja ruchu obowiązuje do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.

Zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym

Kończą się prace przy budowie stacji metra Bemowo, które kolidowały z ruchem tramwajów na ulicy Górczewskiej – tramwaje ponownie dojeżdżają do pętli Osiedle Górczewska. Od soboty 5 marca trasy zmieniły tramwaje linii 10, 11, 26 i 28. Linie 10 i 11 jadą z pominięciem Skierniewickiej i Kasprzaka.

Tramwaje linii 10 jadą ulicami: Puławską, Nowowiejską, al. Niepodległości, al. Jana Pawła II, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich i Górczewską, a linii 11: Grójecką, Towarową, Okopową, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich do pętli NOWE BEMOWO. Tramwaje linii 26 kursuje: Grochowską, Targową, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich, al. W. Reymonta, Wólczyńską i T. Nocznickiego a linii 28: Kijowską, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, S. Starzyńskiego, mostem Gdańskim, Z. Słomińskiego, al. Jana Pawła II, W. Broniewskiego, al. W. Reymonta, Powstańców Śląskich i Górczewską. Podczas prac nie funkcjonują przystanki: Rogalińska 04, Norblin 03 i 04, Rondo Daszyńskiego 07 i 08, Karolkowa 03 i 04, Szpital Wolski 05 i 06 oraz Rondo ONZ 08.

Tramwaje wróciły na przystanki: Bemowo-Ratusz 06, Klemensiewicza 03 i 04 oraz Os. Górczewska 11, 12, 13, 14 i 15.

informacje o inwestycji

2,3 km

nowych
torów

1,2 km

zmodernizowanych
torów

6

nowych
peronów

4

zmodernizowane
perony

nowe tory: 2,3 kmtory modernizowane: 1,2 kmnowe perony: 6modernizowane perony: 4szacunkowa wartość zamówienia: blisko 196 mln zł nettoczas robót budowlanych: 20 miesięcy ........................................................ .........................

196 mln zł

szacunkowa wartość
zamówienia

20 miesięcy

czas robót
budowlanych