Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
ul. Siedmiogrodzka 20
01-232 Warszawa
tel. 22 534-43-30
NIP 525-22-56-724
KRS 0000145910
tramwaje.warszawskie@tw.waw.pl
tw@tw.waw.pl

Aktualności

ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU (MAJ)

Wraz z postępem prac i budową kolejnych odcinków na trasie tramwaju na Kasprzaka zmienia się organizacja ruchu.
W piątek, 12 maja, zamykamy jezdnię ul. Wolskiej w stronę centrum. Z kolei w środę, 17 maja, otworzymy Wolską,
ale z ruchu wyłączymy jezdnię ulicy Kasprzaka prowadzącą w stronę Bemowa. W obu etapach prac autobusy będą kursować zmienionymi trasami.

Asfalt na Wolskiej

Od piątku, 12 maja, od godz. 13:00 zaplanowaliśmy układanie nowego asfaltu na ul. Wolskiej. Nawierzchnia na jezdni w stronę centrum będzie wykonana już w docelowym układzie – z nowymi krawężnikami i wszystkimi warstwami asfaltu.

 
W stronę centrum

Na kierowców jadących z Połczyńskiej za skrzyżowaniem z Sowińskiego czekać będą dwa pasy ruchu. Dwa lewe pasy zostaną zagrodzone – aż do skrzyżowania z ul. Elekcyjną. Jeździć będzie można dwoma prawymi pasami, które potem płynnie poprowadzą w jezdnię ul. Kasprzaka. Buspas, na skrajnym prawym pasie, zostanie zlikwidowany i przeznaczony dla ruchu ogólnego. Tak będzie aż za skrzyżowanie z ulicą Ordona. Na Kasprzaka jadący z Wolskiej skorzystają początkowo z trzech, a na skrzyżowaniu z Ordona – czterech pasów ruchu. Sygnalizacja świetlna pozwoli kierowcom zawrócić na drugą nitkę ulicy Kasprzaka z powrotem w stronę Bemowa.

Natomiast na skrzyżowaniu Elekcyjnej z Wolską drogowcy będą budować chodnik. W związku z robotami to miejsce zostanie wyłączone z ruchu rowerowego.

W stronę Bemowa

Na Wolskiej do Redutowej będą trzy pasy ruchu. Następnie prawy skręci w ul. Redutową, a dwa pozostałe – do jazdy prosto – zwężą się do jednego. Za połączeniem z jezdnią Kasprzaka znowu zacznie się zwiększać liczba pasów. Za cmentarzem Wolskim także zostanie zlikwidowany buspas, a na skrzyżowaniu z Fortem Wola dostępny będzie prawoskręt, dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo. Zalecany dojazd do Redutowej poprowadzi ul. Kasprzaka, Ordona i Wolską. Z kolei wyjazd z Redutowej na Wolską możliwy będzie jednym pasem wyłącznie w prawo. Na wysokości Redutowej urządzona zostanie tymczasowa „zebra” przez ul. Wolską.

Taka organizacja ruchu potrwa do środy, 17 maja. Warto pamiętać, że cały czas prowadzone są roboty na jezdni Kasprzaka od Ordona w stronę Bemowa.

Zmiany w kursowaniu WTP

W tym etapie prowadzenia robót  skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 167, 197 i nocnej N42. Autobusy linii 167 w kierunku Siekierek pojadą ulicą Elekcyjną, z pominięciem Redutowej. W stronę Starego Bemowa trasa nie zmieni się. Dla linii 197 przywrócona zostanie trasa podstawowa, tj. do Cmentarza Wolskiego, natomiast w przeciwnym kierunku, do Gwiaździstej, autobusy ominą zamknięty fragment skrzyżowania Redutowej z Wolską i pojadą ulicami Kasprzaka, Ordona oraz Wolską do Redutowej. Autobusy nocne N42 w stronę Osiedla Górczewska pojadą trasą podstawową ulicami Redutową, Wolską i Połczyńską; w przeciwnym kierunku trasa pozostanie bez zmian. Więcej informacji o zamianach w kursowaniu autobusów można znaleźć na stronie WARSZAWSKIEGO TRANSPORTU PUBLICZNEGO.

Budowa torowiska w ul. Kasprzaka

W ciągu dnia w piątek, 17 maja, drogowcy otworzą ul. Wolską w stronę centrum, ale jednocześnie u zbiegu z ul. Ordona wyłączą z ruchu jezdnię Kasprzaka w stronę Bemowa. To właśnie w miejscu zamykanej drogi wybudowane zostanie torowisko nowej trasy tramwajowej. W tym etapie przywrócone zostaną wszystkie relacje na skrzyżowaniu Wolskiej z Redutową.

W stronę centrum

Na Wolskiej przywrócone do ruchu zostaną dwa pasy ruchu tzw. środkowej jezdni ul. Wolskiej. Przed skrzyżowaniem z Redutową dołączy do nich lewoskręt w tę właśnie ulicę. Za skrzyżowaniem kierowcy nadal będą korzystać z dwóch pasów.: do jazdy prosto oraz do jazdy prosto i w prawo na ul. Kasprzaka. Na dolnej jezdni Wolskiej – od Swoińskiego –dostępny będzie prawoskręt do Goleszowskiej, a na dalszym odcinku zostanie przywrócony buspas. Za rozwidleniem Wolskiej i Kasprzaka w stronę Ordona będzie można podróżować dwoma pasami Wolskiej. Na Kasprzaka będą dwa pasy ruchu – jeden prowadzący prosto i drugi – początkowo będący buspasem, a następnie przechodzący w prawoskręt w ul. Ordona.

Na Ordona

Zachodnia część jezdni ul. Ordona, prowadząca w kierunku od Wolskiej do Kasprzaka, zostanie wyłączona z ruchu. Na odcinku od Jana Kazimierza na północ – wyłączony z ruchu zostanie lewy pas Ordona, a z prawego będzie można skręcić w prawo. Za Kasprzaka, cały czas w kierunku północnym, Ordona ponownie będzie miała dwa pasy: lewoskręt oraz pas prosto-prawo.

W stronę Bemowa

Jeszcze przed rondem Tybetu zmieni się organizacja (ale nie liczba) pasów na Kasprzaka. Autobusy zostaną przeniesione z prawoskrętu w al. Prymasa Tysiąclecia na przylegający do niego pas do jazdy prosto. Wynika to z likwidacji skrajnego prasa na samym rondzie – zostaną tu dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo.

Za Grabowską – na jezdni Kasprzaka w stronę Bemowa – dostępne będą wyłącznie dwa prawoskręty w ul. Ordona. Z tej jezdni kierowcy pojadą tylko w stronę Wolskiej. Chcący skręcić z Kasprzaka w lewo w Ordona i dojechać do Jana Kazimierza będą mogli to zrobić z lewoskrętu poprowadzonego „pod prąd” drugą jezdnią Kasprzaka.

W stronę Bemowa będzie można przejechać także ul. Wolską. Na jej skrzyżowaniu z Elekcyjną zostanie dopuszczone zawracanie w stronę centrum. Poza tym z trzech pasów będzie można tu pojechać prosto i dodatkowo ze skrajnego z nich w prawo.

Za Elekcyjną do Redutowej poprowadzą trzy pasy. Na skrzyżowaniu z tą ulicą będzie można skręcić w prawo z jednego pasa Wolskiej. Dodatkowo z samej Redutowej możliwy będzie wyjazd na Wolską w obie strony.

Utrudnienia na skrzyżowaniu Kasprzaka i Ordona potrwają do wakacji. Trzeba też pamiętać, że jezdnia Kasprzaka od Ordona w stronę Bemowa już nigdy nie zostanie przywrócona. Pojedziemy tędy tramwajem już pod koniec 2023 roku.

Komunikacja

W związku z tymi utrudnieniami skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 105, 167, 184, 197 i N42. Autobusy linii 105 w kierunku Ronda Daszyńskiego będą jeździły bez zmian, natomiast w stronę Osiedla Górczewska pojadą ulicami Ordona i Wolską. Linia 167 wróci na swoją podstawową trasę. Autobusy 184 na Szczęśliwice pojadą z ulicy Elekcyjnej w Wolską a w przeciwnym kierunku trasa nie zmieni się. Autobusy 197 i N42 wrócą na swoje podstawowe trasy.

Tramwaj na Kasprzaka – co to za inwestycja?

Nowa trasa tramwajowa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa. Długość nowo budowanych i modernizowanych torów przekracza 3 km. Powstają także cztery nowe przystanki.

Więcej zieleni

W ramach inwestycji tramwajarze zasadzą aż 94 nowe drzewa. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych, przy skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa zaprojektowano jako uzupełnienie szpalerów wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka i w obrębie inwestycji. Tory o łącznej długości 2,5 km na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.

Koszty i terminy

Trasa na Kasprzaka, na całej długości inwestycji, gotowa będzie w tym roku. Realizacją inwestycji zajmuje firma Strabag – za kwotę 205,4 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez UE w wysokości 156 mln złotych.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: INFOULICE.UM.WARSZAWA.PL oraz FACEBOOK.COM/INFOULICE. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: WTP.WAW.PL. Dodatkowo na stronie MIEJSKIEGO CENTRUM KONTAKTU WARSZAWA I W APLIKACJI 19115 można zamówić bezpłatną usługę POWIADOMIENIA o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.

informacje o inwestycji

2,3 km

nowych
torów

1,2 km

zmodernizowanych
torów

6

nowych
peronów

4

zmodernizowane
perony

nowe tory: 2,3 kmtory modernizowane: 1,2 kmnowe perony: 6modernizowane perony: 4szacunkowa wartość zamówienia: blisko 196 mln zł nettoczas robót budowlanych: 20 miesięcy ........................................................ .........................

196 mln zł

szacunkowa wartość
zamówienia

20 miesięcy

czas robót
budowlanych