Aktualności
- Jak postępują prace na budowie Tramwaju na Kasprzaka?
- Pracujemy na rondzie Tybetu i ulicy Ordona
- Jeszcze kilka miesięcy i będziesz tu jeździć tramwajem!
- Montujemy szyny na pochylni przy Redutowej
- Zmiany w organizacji ruchu (maj)
- Co słychać na budowie? (luty)
- Pogoda nie przeszkadza
- Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu
- Co słychać na budowie? (styczeń)
- Tramwaj wraca na Kasprzaka
- Nowe wizualizacje
- Zima nie jest nam straszna
- Otwieramy Skierniewicką
- Tory się zielenią – rozchodnik na Kasprzaka
- Ulica Wolska zamknięta w kierunku centrum
- Kolejny etap prac torowych na Kasprzaka
- Pierwsze szyny na Kasprzaka
- Budowa rozpoczęta!
- Słońce na budowie tramwaju na Kasprzaka
- Start budowy w marcu
- Umowa na budowę podpisana
- Jest pozwolenie na budowę
- Otworzyliśmy przetarg na Kasprzaka
- Jest przetarg na budowę!
- Pierwsza umowa podpisana!
- Jak postępują prace na budowie Tramwaju na Kasprzaka?
- Pracujemy na rondzie Tybetu i ulicy Ordona
- Jeszcze kilka miesięcy i będziesz tu jeździć tramwajem!
- Montujemy szyny na pochylni przy Redutowej
- Zmiany w organizacji ruchu (maj)
- Co słychać na budowie? (luty)
- Pogoda nie przeszkadza
- Przejezdna Wolska i inne zmiany w ruchu
- Co słychać na budowie? (styczeń)
- Tramwaj wraca na Kasprzaka
- Nowe wizualizacje
- Zima nie jest nam straszna
- Otwieramy Skierniewicką
- Tory się zielenią – rozchodnik na Kasprzaka
- Ulica Wolska zamknięta w kierunku centrum
- Kolejny etap prac torowych na Kasprzaka
- Pierwsze szyny na Kasprzaka
- Budowa rozpoczęta!
- Słońce na budowie tramwaju na Kasprzaka
- Start budowy w marcu
- Umowa na budowę podpisana
- Jest pozwolenie na budowę
- Otworzyliśmy przetarg na Kasprzaka
- Jest przetarg na budowę!
- Pierwsza umowa podpisana!
ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU (MAJ)
Wraz z postępem prac i budową kolejnych odcinków na trasie tramwaju na Kasprzaka zmienia się organizacja ruchu.
W piątek, 12 maja, zamykamy jezdnię ul. Wolskiej w stronę centrum. Z kolei w środę, 17 maja, otworzymy Wolską,
ale z ruchu wyłączymy jezdnię ulicy Kasprzaka prowadzącą w stronę Bemowa. W obu etapach prac autobusy będą kursować zmienionymi trasami.
Asfalt na Wolskiej
Od piątku, 12 maja, od godz. 13:00 zaplanowaliśmy układanie nowego asfaltu na ul. Wolskiej. Nawierzchnia na jezdni w stronę centrum będzie wykonana już w docelowym układzie – z nowymi krawężnikami i wszystkimi warstwami asfaltu.
W stronę centrum
Na kierowców jadących z Połczyńskiej za skrzyżowaniem z Sowińskiego czekać będą dwa pasy ruchu. Dwa lewe pasy zostaną zagrodzone – aż do skrzyżowania z ul. Elekcyjną. Jeździć będzie można dwoma prawymi pasami, które potem płynnie poprowadzą w jezdnię ul. Kasprzaka. Buspas, na skrajnym prawym pasie, zostanie zlikwidowany i przeznaczony dla ruchu ogólnego. Tak będzie aż za skrzyżowanie z ulicą Ordona. Na Kasprzaka jadący z Wolskiej skorzystają początkowo z trzech, a na skrzyżowaniu z Ordona – czterech pasów ruchu. Sygnalizacja świetlna pozwoli kierowcom zawrócić na drugą nitkę ulicy Kasprzaka z powrotem w stronę Bemowa.
Natomiast na skrzyżowaniu Elekcyjnej z Wolską drogowcy będą budować chodnik. W związku z robotami to miejsce zostanie wyłączone z ruchu rowerowego.
W stronę Bemowa
Na Wolskiej do Redutowej będą trzy pasy ruchu. Następnie prawy skręci w ul. Redutową, a dwa pozostałe – do jazdy prosto – zwężą się do jednego. Za połączeniem z jezdnią Kasprzaka znowu zacznie się zwiększać liczba pasów. Za cmentarzem Wolskim także zostanie zlikwidowany buspas, a na skrzyżowaniu z Fortem Wola dostępny będzie prawoskręt, dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo. Zalecany dojazd do Redutowej poprowadzi ul. Kasprzaka, Ordona i Wolską. Z kolei wyjazd z Redutowej na Wolską możliwy będzie jednym pasem wyłącznie w prawo. Na wysokości Redutowej urządzona zostanie tymczasowa „zebra” przez ul. Wolską.
Taka organizacja ruchu potrwa do środy, 17 maja. Warto pamiętać, że cały czas prowadzone są roboty na jezdni Kasprzaka od Ordona w stronę Bemowa.
Na Wolskiej do Redutowej będą trzy pasy ruchu. Następnie prawy skręci w ul. Redutową, a dwa pozostałe – do jazdy prosto – zwężą się do jednego. Za połączeniem z jezdnią Kasprzaka znowu zacznie się zwiększać liczba pasów. Za cmentarzem Wolskim także zostanie zlikwidowany buspas, a na skrzyżowaniu z Fortem Wola dostępny będzie prawoskręt, dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo. Zalecany dojazd do Redutowej poprowadzi ul. Kasprzaka, Ordona i Wolską. Z kolei wyjazd z Redutowej na Wolską możliwy będzie jednym pasem wyłącznie w prawo. Na wysokości Redutowej urządzona zostanie tymczasowa „zebra” przez ul. Wolską.
Taka organizacja ruchu potrwa do środy, 17 maja. Warto pamiętać, że cały czas prowadzone są roboty na jezdni Kasprzaka od Ordona w stronę Bemowa.
Zmiany w kursowaniu WTP
W tym etapie prowadzenia robót skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 167, 197 i nocnej N42. Autobusy linii 167 w kierunku Siekierek pojadą ulicą Elekcyjną, z pominięciem Redutowej. W stronę Starego Bemowa trasa nie zmieni się. Dla linii 197 przywrócona zostanie trasa podstawowa, tj. do Cmentarza Wolskiego, natomiast w przeciwnym kierunku, do Gwiaździstej, autobusy ominą zamknięty fragment skrzyżowania Redutowej z Wolską i pojadą ulicami Kasprzaka, Ordona oraz Wolską do Redutowej. Autobusy nocne N42 w stronę Osiedla Górczewska pojadą trasą podstawową ulicami Redutową, Wolską i Połczyńską; w przeciwnym kierunku trasa pozostanie bez zmian. Więcej informacji o zamianach w kursowaniu autobusów można znaleźć na stronie WARSZAWSKIEGO TRANSPORTU PUBLICZNEGO.
W tym etapie prowadzenia robót skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 167, 197 i nocnej N42. Autobusy linii 167 w kierunku Siekierek pojadą ulicą Elekcyjną, z pominięciem Redutowej. W stronę Starego Bemowa trasa nie zmieni się. Dla linii 197 przywrócona zostanie trasa podstawowa, tj. do Cmentarza Wolskiego, natomiast w przeciwnym kierunku, do Gwiaździstej, autobusy ominą zamknięty fragment skrzyżowania Redutowej z Wolską i pojadą ulicami Kasprzaka, Ordona oraz Wolską do Redutowej. Autobusy nocne N42 w stronę Osiedla Górczewska pojadą trasą podstawową ulicami Redutową, Wolską i Połczyńską; w przeciwnym kierunku trasa pozostanie bez zmian. Więcej informacji o zamianach w kursowaniu autobusów można znaleźć na stronie WARSZAWSKIEGO TRANSPORTU PUBLICZNEGO.
Budowa torowiska w ul. Kasprzaka
W ciągu dnia w piątek, 17 maja, drogowcy otworzą ul. Wolską w stronę centrum, ale jednocześnie u zbiegu z ul. Ordona wyłączą z ruchu jezdnię Kasprzaka w stronę Bemowa. To właśnie w miejscu zamykanej drogi wybudowane zostanie torowisko nowej trasy tramwajowej. W tym etapie przywrócone zostaną wszystkie relacje na skrzyżowaniu Wolskiej z Redutową.
W ciągu dnia w piątek, 17 maja, drogowcy otworzą ul. Wolską w stronę centrum, ale jednocześnie u zbiegu z ul. Ordona wyłączą z ruchu jezdnię Kasprzaka w stronę Bemowa. To właśnie w miejscu zamykanej drogi wybudowane zostanie torowisko nowej trasy tramwajowej. W tym etapie przywrócone zostaną wszystkie relacje na skrzyżowaniu Wolskiej z Redutową.
W stronę centrum
Na Wolskiej przywrócone do ruchu zostaną dwa pasy ruchu tzw. środkowej jezdni ul. Wolskiej. Przed skrzyżowaniem z Redutową dołączy do nich lewoskręt w tę właśnie ulicę. Za skrzyżowaniem kierowcy nadal będą korzystać z dwóch pasów.: do jazdy prosto oraz do jazdy prosto i w prawo na ul. Kasprzaka. Na dolnej jezdni Wolskiej – od Swoińskiego –dostępny będzie prawoskręt do Goleszowskiej, a na dalszym odcinku zostanie przywrócony buspas. Za rozwidleniem Wolskiej i Kasprzaka w stronę Ordona będzie można podróżować dwoma pasami Wolskiej. Na Kasprzaka będą dwa pasy ruchu – jeden prowadzący prosto i drugi – początkowo będący buspasem, a następnie przechodzący w prawoskręt w ul. Ordona.
Na Wolskiej przywrócone do ruchu zostaną dwa pasy ruchu tzw. środkowej jezdni ul. Wolskiej. Przed skrzyżowaniem z Redutową dołączy do nich lewoskręt w tę właśnie ulicę. Za skrzyżowaniem kierowcy nadal będą korzystać z dwóch pasów.: do jazdy prosto oraz do jazdy prosto i w prawo na ul. Kasprzaka. Na dolnej jezdni Wolskiej – od Swoińskiego –dostępny będzie prawoskręt do Goleszowskiej, a na dalszym odcinku zostanie przywrócony buspas. Za rozwidleniem Wolskiej i Kasprzaka w stronę Ordona będzie można podróżować dwoma pasami Wolskiej. Na Kasprzaka będą dwa pasy ruchu – jeden prowadzący prosto i drugi – początkowo będący buspasem, a następnie przechodzący w prawoskręt w ul. Ordona.
Na Ordona
Zachodnia część jezdni ul. Ordona, prowadząca w kierunku od Wolskiej do Kasprzaka, zostanie wyłączona z ruchu. Na odcinku od Jana Kazimierza na północ – wyłączony z ruchu zostanie lewy pas Ordona, a z prawego będzie można skręcić w prawo. Za Kasprzaka, cały czas w kierunku północnym, Ordona ponownie będzie miała dwa pasy: lewoskręt oraz pas prosto-prawo.
Zachodnia część jezdni ul. Ordona, prowadząca w kierunku od Wolskiej do Kasprzaka, zostanie wyłączona z ruchu. Na odcinku od Jana Kazimierza na północ – wyłączony z ruchu zostanie lewy pas Ordona, a z prawego będzie można skręcić w prawo. Za Kasprzaka, cały czas w kierunku północnym, Ordona ponownie będzie miała dwa pasy: lewoskręt oraz pas prosto-prawo.
W stronę Bemowa
Jeszcze przed rondem Tybetu zmieni się organizacja (ale nie liczba) pasów na Kasprzaka. Autobusy zostaną przeniesione z prawoskrętu w al. Prymasa Tysiąclecia na przylegający do niego pas do jazdy prosto. Wynika to z likwidacji skrajnego prasa na samym rondzie – zostaną tu dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo.
Za Grabowską – na jezdni Kasprzaka w stronę Bemowa – dostępne będą wyłącznie dwa prawoskręty w ul. Ordona. Z tej jezdni kierowcy pojadą tylko w stronę Wolskiej. Chcący skręcić z Kasprzaka w lewo w Ordona i dojechać do Jana Kazimierza będą mogli to zrobić z lewoskrętu poprowadzonego „pod prąd” drugą jezdnią Kasprzaka.
W stronę Bemowa będzie można przejechać także ul. Wolską. Na jej skrzyżowaniu z Elekcyjną zostanie dopuszczone zawracanie w stronę centrum. Poza tym z trzech pasów będzie można tu pojechać prosto i dodatkowo ze skrajnego z nich w prawo.
Za Elekcyjną do Redutowej poprowadzą trzy pasy. Na skrzyżowaniu z tą ulicą będzie można skręcić w prawo z jednego pasa Wolskiej. Dodatkowo z samej Redutowej możliwy będzie wyjazd na Wolską w obie strony.
Utrudnienia na skrzyżowaniu Kasprzaka i Ordona potrwają do wakacji. Trzeba też pamiętać, że jezdnia Kasprzaka od Ordona w stronę Bemowa już nigdy nie zostanie przywrócona. Pojedziemy tędy tramwajem już pod koniec 2023 roku.
Jeszcze przed rondem Tybetu zmieni się organizacja (ale nie liczba) pasów na Kasprzaka. Autobusy zostaną przeniesione z prawoskrętu w al. Prymasa Tysiąclecia na przylegający do niego pas do jazdy prosto. Wynika to z likwidacji skrajnego prasa na samym rondzie – zostaną tu dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo.
Za Grabowską – na jezdni Kasprzaka w stronę Bemowa – dostępne będą wyłącznie dwa prawoskręty w ul. Ordona. Z tej jezdni kierowcy pojadą tylko w stronę Wolskiej. Chcący skręcić z Kasprzaka w lewo w Ordona i dojechać do Jana Kazimierza będą mogli to zrobić z lewoskrętu poprowadzonego „pod prąd” drugą jezdnią Kasprzaka.
W stronę Bemowa będzie można przejechać także ul. Wolską. Na jej skrzyżowaniu z Elekcyjną zostanie dopuszczone zawracanie w stronę centrum. Poza tym z trzech pasów będzie można tu pojechać prosto i dodatkowo ze skrajnego z nich w prawo.
Za Elekcyjną do Redutowej poprowadzą trzy pasy. Na skrzyżowaniu z tą ulicą będzie można skręcić w prawo z jednego pasa Wolskiej. Dodatkowo z samej Redutowej możliwy będzie wyjazd na Wolską w obie strony.
Utrudnienia na skrzyżowaniu Kasprzaka i Ordona potrwają do wakacji. Trzeba też pamiętać, że jezdnia Kasprzaka od Ordona w stronę Bemowa już nigdy nie zostanie przywrócona. Pojedziemy tędy tramwajem już pod koniec 2023 roku.
Komunikacja
W związku z tymi utrudnieniami skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 105, 167, 184, 197 i N42. Autobusy linii 105 w kierunku Ronda Daszyńskiego będą jeździły bez zmian, natomiast w stronę Osiedla Górczewska pojadą ulicami Ordona i Wolską. Linia 167 wróci na swoją podstawową trasę. Autobusy 184 na Szczęśliwice pojadą z ulicy Elekcyjnej w Wolską a w przeciwnym kierunku trasa nie zmieni się. Autobusy 197 i N42 wrócą na swoje podstawowe trasy.
W związku z tymi utrudnieniami skorygowanymi trasami będą jeździły autobusy linii 105, 167, 184, 197 i N42. Autobusy linii 105 w kierunku Ronda Daszyńskiego będą jeździły bez zmian, natomiast w stronę Osiedla Górczewska pojadą ulicami Ordona i Wolską. Linia 167 wróci na swoją podstawową trasę. Autobusy 184 na Szczęśliwice pojadą z ulicy Elekcyjnej w Wolską a w przeciwnym kierunku trasa nie zmieni się. Autobusy 197 i N42 wrócą na swoje podstawowe trasy.
Tramwaj na Kasprzaka – co to za inwestycja?
Nowa trasa tramwajowa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa. Długość nowo budowanych i modernizowanych torów przekracza 3 km. Powstają także cztery nowe przystanki.
Nowa trasa tramwajowa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa. Długość nowo budowanych i modernizowanych torów przekracza 3 km. Powstają także cztery nowe przystanki.
Więcej zieleni
W ramach inwestycji tramwajarze zasadzą aż 94 nowe drzewa. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych, przy skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa zaprojektowano jako uzupełnienie szpalerów wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka i w obrębie inwestycji. Tory o łącznej długości 2,5 km na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
W ramach inwestycji tramwajarze zasadzą aż 94 nowe drzewa. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych, przy skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa zaprojektowano jako uzupełnienie szpalerów wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka i w obrębie inwestycji. Tory o łącznej długości 2,5 km na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
Koszty i terminy
Trasa na Kasprzaka, na całej długości inwestycji, gotowa będzie w tym roku. Realizacją inwestycji zajmuje firma Strabag – za kwotę 205,4 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez UE w wysokości 156 mln złotych.
Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: INFOULICE.UM.WARSZAWA.PL oraz FACEBOOK.COM/INFOULICE. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: WTP.WAW.PL. Dodatkowo na stronie MIEJSKIEGO CENTRUM KONTAKTU WARSZAWA I W APLIKACJI 19115 można zamówić bezpłatną usługę POWIADOMIENIA o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.
Trasa na Kasprzaka, na całej długości inwestycji, gotowa będzie w tym roku. Realizacją inwestycji zajmuje firma Strabag – za kwotę 205,4 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez UE w wysokości 156 mln złotych.
Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: INFOULICE.UM.WARSZAWA.PL oraz FACEBOOK.COM/INFOULICE. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: WTP.WAW.PL. Dodatkowo na stronie MIEJSKIEGO CENTRUM KONTAKTU WARSZAWA I W APLIKACJI 19115 można zamówić bezpłatną usługę POWIADOMIENIA o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.
informacje o inwestycji
2,3 km
nowych
torów
1,2 km
zmodernizowanych
torów
6
nowych
peronów
4
zmodernizowane
perony
196 mln zł
szacunkowa wartość zamówienia
20 miesięcy
czas robót
budowlanych